top of page
  • Writer's pictureVOLGHAN Hosseini

دستگاه سرند، دستگاه سورتر و دستگاه بوجاری

سرند و بوجاری شامل انواع تفکیک و جداکننده ها جهت صنایع مختلف است. سرندها در ابعاد و تناژ تا ۱۵ تن در ساعت و از ۱ کانال تا ۸ کانال خواهد بود بنا به نوع محصول با انواع توری و رانکارد به روش شاتونی، لنگی و ویبره و در بوجاری های غلات و حبوبات در ابعاد و کاربردهای مختلف شامل سپراتور، هواکش، سیکلون و انواع توری و رانکارد چوبی و فلزی می باشد.

دستگاه بوجاری

بوجاری عبارت است از عملی که طی آن دانه‌های انواع غلات شامل گندم، جو و یا برنج از پوست و ساقه آن جدا می‌شوند .همچنین در حین این عملیات انواع بذر علفهای هرز، اسپر حشرات و انواع آفتها از آنها زدوده میگردد. روش دستی: قدیمی ترین روش بوجاری باد دادن خرمن کوبیده شده است که کشاورز بکمک چنگک یا وسیله دیگر محصول را در مقابل باد پراکنده میکند تا از سبوس جدا شود. ماشین بوجاری به دستگاهی که این عمل را انجام می‌دهد نیز بوجاری گفته می‌شود . اساس کار دستگاه بر دو قسمت است:

  1. پراکنده سازی با فن باد بر اساس وزن

  2. سرند (الک) نمودن بر اساس ابعاد دانه

دستگاه سرند

سرند به معنی جدا کننده و تفکیک کننده می‌باشد. از این دستگاه جهت دانه بندی مصالح طبیعی جهت تغذیه سنگ شکن های ثانویه و یا شکسته جهت تفکیک مصالح خروجی از سنگ شکن ها استفاده می‌گردد. به منظور استفاده بهینه از سطح مفید توری ، سرندها در طول ها, عرض ها و طبقات مختلف ساخته می شوند و قادرند دانه بندی مصالح را در ظرفیت های مختلف برحسب تن در ساعت انجام دهند. سیستم ارتعاش سرندها از یک یا دو محور لنگر و وزنه های قابل تنظیم نصب شده بر روی بلبرینگ های بسیار قوی و عایق در برابر رطوبت و گرد و غبار ساخته شده است که ارتعاشات دایره ای شکل بدنه را به فنرهای مارپیچی مخصوص منتقل می نماید. بدنه اصلی سرند مجموعه ای از فولادهای مستحکم جوش شده است که بستر مناسب و محکمی را جهت نصب توری ها فراهم می آورد؛ این بدنه بر روی شاسی فولادی و پایه های دوبل نصب بوده که شوت های خروج مصالح به آن متصل شده اند. جهت افزایش درصد تفکیک در دانه بندی مصالح، سرند ها با شیب مناسب ساخته می شوند. نیروی محرکه سرندها الکتروموتور بوده که توسط گاردان به محور سرند متصل است.


دستگاه سرند و بوجاری

دستگاه سرند و بوجاری


دستگاه سرند و سورتر

دستگاه سرند و سورتر



دستگاه سرند و سورتر

دستگاه سرند و سورتر


8 views0 comments
Subscribe to Our Newsletter

Thanks for submitting!

bottom of page